جاهای دیدنی دبی

گردشگری محمدرضا فرهمندی 11 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

دبی را می‌توان پر جمعیت ترین شهر از شهر‌های امارت دبی دانست که سالیانه توریست‌ و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از این رو مسئولین امارات متحده عربی توجه زیادی برای مکان و جاهای دیدنی دبی دارند زیرا توریست و گردشگری در این کشور بعد از صنعت نفت رتبه دوم در درآمدزایی را به خود اختصاص داده است.
با ابرآسا پرواز همراه باشید تا با برخی از مکان‌ها و جاهای دیدنی دبی بیشتر آشنا شوید.

شهر بازی آی ام جی دبی (IMG Worlds of Adventure)

شهر بازی آی ام جی یکی از پر بازدید ترین جاهای دیدنی دبی می‌باشد. اگر شما به همراه خانواده تصمیم دارید تا تور دبی را خریداری کنید و سپس به یک مکان تفریحی جذاب بروید این شهر بازی را به شما توصیه می‌کنیم.
شهر بازی آی ام جی مجموعه بزرگی را برای تفریح و هیجان و ماجراجویی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این شهربازی علاوه بر این که بزرگترین و وسیع ترین شهربازی سرپوشیده دبی است بلکه یه عنوان یکی از بزرگترین شهر بازی‌ها و پارک ها شناخته می‌شود. این شهر بازی برای تمامی سنین ساخته شده است. مهم نیست که شما عزیزی 60 ساله داشته باشید یا کودکی 2 ساله، شهر بازی آی ام جی برای تمامی افراد تفریحات و هیجان‌های مخصوص به خود را دارد که می توانید ساعت‌ها از بازی ها و ابزار‌های هیجان آن لذت ببرید و  سرگرم شوید.
این شهر بازی شامل بخش های مختلفی می‌باشد مانند قسمت دهکده پارک ژوراسیک، قسمت کارتون نتوورک، بازی مارول و ....

برج خلیفه (Burj Khalifa)

یکی دیگر از جاهای دیدنی و مشهور دبی، برج خلیفه می‌باشد که به نگین دبی می‌باشد زیرا هر کجای دبی که باشید این سازه بزرگ و درخشان را خواهید دید.
پروژه ساخت این برج از سال 2004 شروع شد و با 160 طبقه و 829.8 متر لقب بلند‌ترین ساختمان دنیا را به خود اختصاص داد. این برج مجموعا شامل 57 آسانسور و 8 پله برقی می‌باشد. ساخت آن در سال 2009 به پایان رسید و در سال 2010 به افتتاح و بهره برداری رسید.
یکی از دلایل مهم و اساسی ساخت برج خلیفه توسط مسئولین امارات متحده عربی جذب توریست و گردشگر به این کشور بود تا بعد نفت زینت درآمدزای دیگری را بوجود آورند و اعتباری به این شهر بزرگ بدهند.
این برج یکی از مقاوم‌ترین برج‌های دنیاست که در مقابل سیل، زلزه، گرد و غبار و هوای بسیار گرم دبی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

دبی مال (Dubai Mall)

دبی مال لقب بزرگترین فروشگاه و مرکز خرید را به خود اختصاص داده است که شامل 1200 مغازه و رستوران ها و مراکز تفریحی جذابی می‌باشد. 
این مرکز خرید اصلی ترین راه برای ورود به برج خلیفه می‌باشد و دارای بزرگترین آکواریوم و بازار طلای جهان می‌باشد. این آکواریوم که در مرکز دبی مال قرار دارد انواع گونه‌های مختلف آبزی را در خود جای داده است.
از دیگر مراکز تفریحی دبی مال می‌توان به یک زمین یزرگ اسکیت روی یخ و 22 سالن تئاتر و سینما اشاره کردکه با بازدید از آن‌ها می‌توانید خاطرات خوشی را برای خود و عزیزانتان خلق کنید.

پارک آبی آکوا ونچر دبی (Aquaventure Waterpark)

یکی دیگر از مراکز دیدنی و تفریحی دبی می‌توان پارک آبی اکوا ونچر را نام برد که در یکی از جزایر مصنوعی دبی به نام آتلانتیس قرار دارد و بسیاری آن را پارک آبی آتلانتیس می‌نامند.
این پارک آبی در هوای گرم و امارات بسیار حس خوب و طراوت را به انسان منتقل می کند و دارای یک استخر بزرگ و 100 سرسره می‌باشد که یکی از آن‌ها را می‌توان بلند‌ترین سرسره آبی جهان نام برد.
پارک آبی آکوا ونچر از تجهیزات کامل و با کیفیتی ساخته شده است و تمامی سنین را پوشش می‌دهد و در هر سنی که باشید نکات ایمنی کاملا برای شما رعایت شده است.
در کنار این پارک آبی هتل آتنلانیس قرار دارد که دارای ویژگی‌های خوبی می‌باشد و محلی مناسب برای اقامت است. همچنین کافه ه ا و رستوران‌های جذابی در کنار پارک آبی قرار دارد که بعد از یک آب تنی لذت بخش خستگی را از آدم می‌گیرد!

برج عرب (Burj Al Arab)

برج عرب مجلل ترین و معروف ترین هتل دبی می‌باشد که در سال 1994 پروژه آن بر روی یک جزیره مصنوعی که در نزدیکی ساحل جمیرا قرار دارد شروع شد و در سال 1999 به اتمام رسید.
این هتل که 321 متر ارتفاع دارد بسیار به بادبان یک کشتی طراحی شده است و با مدیریت هتل های جمیرا اداره می‌شود.
علت اصلی طراحی این برج نمادی است برای مردمان این سرزمین که بسیار علاقه مند دریا نوردی می‌باشند.

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX