معرفی مراکز خرید و بازارهالی پوکت

راهنمای سفر فرشته وزیری 09 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه


همانطور که می‌دانید، کشور تایلند تا حد خیلی زیادی به خاطر فرهنگ خرید خود، داشتن مجتمع‌های خرید بزرگ، خیابان‌های شلوغ و بازارهای مواد غذایی گسترده، شهرت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از کسانی که قصد سفر با تور پوکت را دارند، به دنبال مراکز خرید هستند. یکی از معروف‌ترین شهرهای تایلند، پوکت است که در آن مراکز خرید بسیار متنوعی وجود دارند. بازارهای مختلفی که در این شهر قرار دارند، می‌توانند توجه هر گردشگر و توریستی را به سمت خود جلب کنند. بیشتر بازارهای شهر پوکت فضایی آرام و آرامش بخش دارند و شما می‌توانید حال و هوای تعطیلات را در آنجا احساس کنید و سفر خود را تکمیل کنید. در ادامه شما را با ۱۰ تا از بهترین مراکز خرید پوکت آشنا خواهیم کرد.

۱. بازار آخر هفته پوکت برای آشنایی با فرهنگ تایلند
بدون شک یکی از بهترین مراکز خرید پوکت که می‌توانید در آن هر نوع لوازمی با قیمت خیلی مناسبی را پیدا کنید، بازار آخر هفته پوکت (Phuket Weekend Market) است. این مکان یک بازار محلی بسیار بزرگ است که در نزدیکی فستیوال مرکزی این شهر واقع شده است. حال و هوای خاص این مرکز خرید، باعث شده که خیلی از گردشگران از آنجا دیدن کنند. این بازار در میان مردم پوکت به نام بازار ناکا شناخته می‌شود و در آنجا می‌توانید فرهنگ و آداب و رسوم بازارهای قدیمی و محبوب بانکوک را که فقط آخر هفته‌ها برگزار می‌شوند، ببینید. اما یکی از مهمترین دلایلی که باعث شهرت این بازار و قیمت پایین اجناس آن شده، این است که در بسیاری از غرفه‌های آن اجناس دست دوم به فروش می‌رسند. برخی از این اقلام، لوازم دزدهای دریایی هستند و برخی دیگر لوازم خانگی، لباس، کیف، حیوانات زنده غذاهای اصیل هندی را به فروش می‌رسانند. زمان فعالیت شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ است.


۲. بازار چیلوا؛ بهترین مکان برای خرید ارزان قیمت
یکی دیگر از بهترین مراکز خرید پوکت که در آنجا می‌توانید اوقات بسیار خوبی را سپری کنید، بازار چیلوا (Chillva Market) است. این بازار با یک تابلوی نمادین رنگارنگ بزرگ و خشان، نمایان شده است و شما می‌توانید از دور هم آن را ببینید که خودنمایی می‌کند. با این حال، اگرچه این بازار مساحت نسبتا کوچکی دارد، اما دکور و حال و هوای مغازه‌های آن احساس بسیار خوبی به شما منتقل می‌کنند و برای گرفتن عکس‌های زیبا و یادگاری، می‌تواند مکانی ایده‌آل در پوکت باشد. تعداد بسیار زیادی از غرفه‌های این مرکز خرید با چترهای سفید پوشانده شده‌اند و لوازم مختلفی مانند محصولات آرایشی، انواع پوشاک، لوازم جانبی گوشی و لپ‌تاپ، لوازم زینتی و اکسسوری و صدها محصولات دیگر را به فروش می‌رسانند. با این حال، ممکن است تعداد زیادی از گردشگران اصلاً این بازار را نشناسند و نام آن را نشنیده باشند. این در حالی است که خیلی از افراد محلی و به خصوص جوانان شیک پوش تایلندی که به دنبال بهترین لباس‌های مد روز جهان هستند، جدیدترین ترندهای جهان را با قیمتی مناسب در این مرکز خرید پیدا می‌کنند. زمان فعالیت غرفه‌های اصلی همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ و بازار کامل از پنجشنبه تا شنبه از ساعت ‍۶ تا ۲۳ است.



۳. بازار واکینگ استریت پوکت؛ یکی از مشهورترین بازارها
بازار واکینگ استریت پوکت (Phuket Walking Street) یکی دیگر از بهترین مراکز خرید پوکت شناخته می‌شود که در آنجا می‌توانید هر محصولی را که بخواهید با قیمت مناسبی پیدا کنید. حتی این بازار به عنوان یکی از جاذبه‌های تایلند نیز برشمرده می‌شود و بسیاری از افراد که به این کشور سفر می‌کنند، حتماً سری به بازار واکینگ استریت پوکت می‌زنند. همان طور که از نام آن هم می‌توان متوجه شد، این بازار مخصوص پیاده‌روی است و شما می‌توانید همزمان با پیاده‌روی کردن، اجناس مختلفی را خریداری کنید. لازم به ذکر است که این خیابان قدمت چندان زیادی ندارد و در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است. اما در همین بازه زمانی کم در شهر قدیمی پوکت، توانسته توجه بسیاری از توریست‌ها را به سمت خود جلب کند. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این بازار، تنوع فرهنگی و مغازه‌ها و غرفه‌های مختلف در آن است. به این صورت که غرفه‌های چینی و پرتغالی در کنار غرفه‌های هندی و مسلمان قرار دارند و شما می‌توانید ترکیبی از انواع فرهنگ‌های مختلف را مشاهده کنید. به همین دلیل این بازار می‌تواند مقصدی بسیار مناسب برای افرادی باشد که قصد دارند علاوه بر لذت بردن از سفر خود در پوکت، لوازم خوبی را نیز بخرند. زمان فعالیت بازار واکینگ استریت پوکت یکشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ است.



۴. مرکز خرید جانگ سیلون؛ یکی از مدرن ترین مراکز خرید
اگر به دنبال بهترین مراکز خرید پوکت می‌گردید باید مرکز خرید جانگ سیلون (Jungceylon Shopping Mall) را به شما پیشنهاد کنیم. این مرکز خرید بر خلاف نمونه‌های قبلی، یک بازار کاملاً مدرن و به روز است و در آن می‌توانید به روزترین لوازم را با بهترین کیفیت‌ها پیدا کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرکز خرید، معماری باشکوه آن است که در کنار چراغ‌های پر زرق و برق و فواره‌های درخشان، یک شگفتی بصری را به وجود آورده است. به همین دلیل هر زمانی که برای بازدید از این مرکز خرید بروید، سود کرده‌اید. در مرکز خرید جانگ سیلون تنوع محصولات بسیار زیاد است و می‌توانید انواع لوازم ملی و بین المللی را با کیفیت بالایی پیدا کنید. همچنین بسیاری مواقع این محصولات با قیمت بسیار مناسبی تخفیف خورده‌اند و شما می‌توانید خیلی ارزان‌تر آنها را بخرید. یکی از بزرگترین فروشگاه‌های این مرکز خرید، فروشگاه رابینسون است که در آن عطرهای گران قیمت، پوشاک زنانه، کفش‌های مردانه و لوازم خانگی به صورت همزمان به فروش می‌رسند. زمان فعالیت مرکز خرید جانگ سیلون از ساعت ۱۱ تا ۲۳ است.


۵. بازار ناکا پوکت؛ بهترین مکان برای خرید ارزان
بدون شک یکی از بهترین مراکز خرید پوکت برای علاقه‌مندان به خرید که برای اهداف گردشگری به تایلند سفر می‌کنند، بازار ناکا (Naka Market Phuket)است. این بازار نیز آخر هفته و بیشتر شب‌ها برگزار می‌شود و فوق العاده شلوغ و پر جنب و جوش است. این مکان با نام‌های متعددی مانند بازار ناکا، بازار چاتو چاک پوکت شناخته می‌شود. بازار ناکا پوکت در خیابان چائو فا غرب و خارج از شهر واقع شده است و در نزدیکی فستیوال مرکزی قرار دارد. شهرت قابل توجه این بازار به خاطر وجود کالاهای دست دوم، اقلام دزدهای دریایی، صنایع دستی، حیوانات زنده و غذاهای مختلف است. به طور کلی، این بازار دو قسمت کلی دارد که قسمتی از آن روباز و قسمت دیگر سربسته است. گردشگران می‌توانند در هر دو قسمت‌های این بازار، تجربه‌ای بسیار خاص و جدید از خرید در تایلند داشته باشند. در بازار روباز، می‌توانید انواع لوازم الکترونیکی، اسباب بازی، جواهرات و اکسسوری، لوازم جانبی گوشی و لپ تاپ را پیدا کنید. این در حالی است که در بازار سرپوشیده، بیشتر لباس‌های دست دوم و سوغاتی‌های مختلف برای گردشگران وجود دارند. زمان فعالیت بازار ناکا پوکت شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ است.



۶. اوت لت پریمیوم؛ بهترین مرکز خرید پوکت با معماری جذاب
اوت لت پریمیوم (Premium Outlet) یکی از بهترین مراکز خرید پوکت شناخته می‌شود که به صورت روباز، فعالیت می‌کند. این مجتمع تجاری بزرگ دارای معماری جذابی است که توجه هر کسی را به سمت خود جلب می‌کند. در این مکان گذرگاه‌های بسیار تمیز با سازه‌های زیبایی وجود دارند که شما را به یاد دهکده‌های فرانسوی می‌اندازند. در این مکان می‌توانید انواع محصولات با برندهای مطرح جهان را پیدا کنید که با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسند. به همین دلیل مطمئن باشید که بعد از بازدید از این مکان، با خریدهای بسیار زیادی به خانه خود باز خواهید گشت. برخی از بهترین برندهایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند، شامل مواردی مانند آدیداس، نایکی، لاکست، پیر کاردین و صدها برند مشهور دیگر می‌شوند. البته انتظار نداشته باشید که همه محصولات برند را با قیمت خیلی پایین بخرید. زیرا در ابتدا که اجناس می‌رسند، قیمت آنها بالا است و بعد از گذشت کمی زمان و محدود شدن تعداد آنها، با قیمت پایین به فروش خواهند رسید. به همین دلیل همه چیز به خود شما بستگی دارد. نکته جالب توجه درباره اوت لت پریمیوم این است که قسمت خاصی از مجموعه فقط برای کودکان ساخته شده است. زمان فعالیت اوت لت پریمیوم همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ است.


۷. بازار بنزان با فضایی دلپذیر برای گردشگران
بازار بنزان (Banzaan Market) در پوکت، شهرت بسیار زیادی دارد و شما از هر کسی که در این شهر برای پیدا کردن بهترین مراکز خرید پوکت سوال کنید، این مکان را به شما پیشنهاد می‌کند. خوب است بدانید که این بازار دقیقاً روبروی بازار جانگ سیلون واقع شده است و می‌توانید خیلی راحت خود را به بازار بزرگ بنزان برسانید. این بازار تایلندی در زبان این کشور به معنای بازار جدید است و در آن می‌توانید انواع محصولات مدرن و با کیفیت را پیدا کنید. علاوه بر این، باید بدانید که بازار بنزان از هر بازار محلی دیگری بهتر بوده و در آن می‌توانید انواع لوازم ضروری و با کیفیت را ببینید. در این بازار مدرن از دکورهای بسیار زیبا، پله برقی و فضای مدرنی استفاده شده است که در کنار اجناسی که خیلی منظم در کنار یکدیگر در ویترین فروشگاه‌ها چیده شده‌اند، فضایی زیبا برای خرید به وجود آورده‌اند. هر یک از قسمت‌های این بازار برای خرید محصول خاصی در نظر گرفته شده‌اند. برای مثال، یک قسمت فقط برای غذای تازه استفاده می‌شود که در آنجا می‌توانید انواع غذاهای دریایی، گوشت، شیرینی، سبزیجات و حتی گل‌های تایلندی را ببینید. همچنین میوه‌های عجیب و غریب و خوشمزه تایلندی نیز در این قسمت دیده می‌شوند. زمان فعالیت بازار بنزان همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ عصر است.|


۸. فروشگاه صنایع دستی شهر قدیمی پوکت برای سوغاتی
اگر به فکر خرید سوغاتی هستید و به دنبال بهترین مراکز خرید پوکت می‌گردید، باید به فروشگاه صنایع دستی شهر قدیمی پوکت (Phuket Old Town Handicraft Shops) بروید. همان طور که از نام آن هم متوجه می‌شوید، این مکان برای توریست‌ها فوق العاده جذاب است و در آنجا می‌توانید انواع صنایع دستی قدیمی تایلندی را پیدا کنید. پس اگر برای سفر به تایلند رفتید، به هیچ عنوان بازدید از این بازار دیدنی و پر از صنایع دستی را فراموش نکنید. در خیابان این بازار انواع فروشگاه‌های رنگارنگ با مغازه‌های قدیمی وجود دارند که در آنجا می‌توانید محصولاتی عجیب و غریب از صنایع دستی تایلندی را مشاهده کنید. نه تنها صنایع دستی، بلکه در این فروشگاه‌ها انواع لباس‌های با کیفیت، کتاب‌های قدیمی و کمیاب، دوچرخه‌های دست دوم، عتیقه‌جات و لوازم هنری جدید نیز به فروش می‌رسند. زمان فعالیت فروشگاه صنایع دستی شهر قدیمی پوکت از ساعت ۱۰ تا ۲۱ است.



۹. بازار مالین پلازا پاتونگ با حس سرزندگی و حال خوب
بازار مالین پلازا پاتونگ (Malin Plaza Patong) یک بازار شبانه و سرزنده در پوکت است که از نظر احساس سرزندگی، تفاوت زیادی با بازارهای معمولی پوکت دارد. این بازار با به خاطر داشتن صنایع دستی تایلندی شهرت دارد. به این صورت که در آنجا می‌توانید انواع محصولات مختلف پوشاک، لوازم جانبی، صنایع دستی، لوازم آرایشی بسیار با کیفیت و کیف‌ها و چمدان‌های مختلف را پیدا کنید. البته باید بدانید که این بازار در واقع نوعی مرکز خرید سیار است که برای گردشگران به وجود می‌آورد. به همین دلیل توریست‌ها می‌توانند علاوه بر خرید، در فروشگاه‌های غذای محبوب این مکان، غذاهای تایلندی را امتحان کنند. رستوران‌های بازار مالین پلازا پاتوگ انواع غذاهای تایلندی، سوشی، بستنی، اسنک‌های غربی و حتی کوکتل‌های معروفی را سرو می‌کنند. شما می‌توانید در این بازار پیاده‌روی کرده، میان وعده بخورید و محصولات با کیفیت را بخرید. اگر از جمعیت شلوغ این مکان چشم پوشی کنیم، بازار مالین پلازا می‌تواند یک مکان بسیار خوب برای یک عصر به یاد ماندنی در تایلند باشد.

۱۰. بازار ایندی پوکت با انواع محصولات آسیایی و شرقی
یکی دیگر از بهترین مراکز خرید پوکت که شهرت زیادی در این شهر دارد، بازار ایندی (Phuket Indy Market) این شهر است که شاید نسبت به خیلی از بازارهای دیگر پوکت چندان شناخته شده نباشد. با این حال، این مکان برای کسانی که به دنبال تجربه‌ای جدید و جذاب از خرید در پوکت هستند، می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. موضوع جالب توجه درباره این بازار این است که مردم می‌توانند برای مبادله کالاهای خود به این مکان بیایند. در این بازار انواع فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی وجود دارند که لباس‌های مد روز جهان و سوغاتی‌های منحصر به فردی به فروش می‌رسانند. همچنین در این بازار می‌توانید انواع صنایع دستی تایلندی را مشاهده کنید. بازار ایندی در پوکت مساحت زیادی ندارد و می‌توانید نهایتاً در عرض یک ساعت آن را بگردید. اما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از غرفه‌های غذا در آن دیدن کنید که انواع غذاهای محلی را با قیمت بسیار خوبی به فروش می‌رسانند. زمان فعالیت بازار ایندی از پنجشنبه تا جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ است.

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX