دبی و مشکلاتش با سیلاب

گردشگری محمدرضا فرهمندی 10 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

دبی پرجمعیت ترین شهر از امارت دبی، یکی از هفت امارت های شیخ نشین کشور امارات متحده عربی می‌باشد.
جایگاه جغرافیایی مهم دبی در قرن بیستم همزمان با یافتن نفت از شهر دبی باعث شد تا سریعا به یکی از بنادر مهم دنیا تبدیل شود بگونه‌ای که جمعیت آن در مدت زمان خیلی کوتاهی تقریبا 300 درصد افزایش پیدا کرد.
امروزه دبی به یکی از موفق ترین شهر‌های دنیا برای سرمایه‌گذاری، توریسم و بازرگانی تبدیل شده است. قطب دوم موفق اقتصاد شهر دبی بعد از قطب نفتی آن، صنعت توریسم و گردشگری آن می باشد. امارات متحده عربی با اعطای شهروندی به افراد خارجی که ملک خریداری میکنند باعث شده است تا افراد زیادی جذب این کشور برای سیاحت و سرمایه گذاری بشوند و پاسپورت موفق آن زمینه‌ای را برای سرمایه گذاری در دیگر اقتصاد‌های موفق دنیا را فراهم می‌کند.

ماجرای سیلاب دبی

تقریبا اواخر فروردین ماه سال 1403 بود که با خبر شوکه کننده ای مواجه شدیم که دبی، شهر توریسمی موفق درگیر یک طوفان شدید شده است. زمین های خشک و بیابانی و شنزار های دبی علتی شد تا به سرعت سیلاب شدیدی در این شهر بوجود بیاید. بگونه‌ ای که بسیاری از زیر ساخت های مهم و اساسی این شهر توسط سیلاب نابود شدند.
همین موضوع باعث شد تا  افرادی سعی بر گسترش اخبار کذب در دنیای مجازی کنند. این اخبار کذب به سرعت سرتاسر دنیای مجازی را فرا گرفت و افرادی که این اخبار را دنبال می‌کردند شاهد زیر ساخت‌های بسیار بد امارت متحده عربی و همچنین فروشگاه ها و هتل هایی که حداقل های امنیتی را رعایت نمی‌کردند، شدند. فروشگاه ها و هتل هایی که سیل آن‌ها را نابود میکرد و آب در هر جایی نفوذ کرده بود. این اخبار باعث شد تا صنعت توریسم امارات متحده با مشکل مواجه شود  و دیگر کسی تمایلی به مسافرت به دبی را نداشته باشد. این موضوع به قدری جدی شد تا مقامات برخورد سنگینی داشته باشند با افرادی که شایعه پراکنی میکنند و برای آن ها مجازات مالی سنگین و حتی زندان در نظر گرفتند.

اتفاقات بعد از سیلاب

مسئولین امارات متحده عربی به سرعت تلاش کردند تا مشکلات و زیر ساخت‌های آسیب دیده را به سرعت برطرف کنند تا بتوانند بار دیگر صنعت گردشگری را در این شهر مهم رونق بخشند.
این عمل باعث شد تا تور‌های جذاب تر و کنسرت های بزرگی در دبی صورت بگیرد. برای تور های سیاحتی آن مقامات دبی آفرها و تخفیف‌های زیادی قرار دادند و امروزه تور‌های دبی حداقل در ارزان‌ترین قیمت خود قرار دارند و لحظات به یاد ماندنی‌تری را برای گردشگران به ارمغان میاورد.
برای خرید تور‌های ارزان و با خدمات فوق العاده به این لینک مراجعه نمایید.

مقالات پربازدید
6LfXPeMiAAAAABP2k6B5_uJpRxcVxQU_eWzl_CSX